Legea nr.544/2001, liberul acces la informatii publice

RESPONSABIL L.544/2001 – Zamfiroiu Adina Maria
 
 

 Buletin informativ

NOTĂ:

Fiecare categorie de informaţie va cuprinde o trimitere (un link) către pagina unde această informaţie este afişată pe site-ul autorităţii în cauză.

a) actele normative care reglementează organizarea

şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice

http://primaria-berbesti.ro/despre-noi/legislatie/

b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor

autorităţii sau instituţiei publice

 http://primaria-berbesti.ro/wp-content/uploads/2025/07/ROF-BERBESTI.pdf

 

http://primaria-berbesti.ro/wp-content/uploads/2024/10/ROI.pdf

c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea

autorităţii sau a instituţiei publice şi ale

funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor

publice

 http://primaria-berbesti.ro/despre-noi/conducere/

 

http://primaria-berbesti.ro/legea-nr-544-2001-liberul-acces-la-informatii-publice/

d) coordonatele de contact ale autorităţii sau

instituţiei publice

 http://primaria-berbesti.ro/

 http://primaria-berbesti.ro/despre-noi/conducere/

e) audienţe

http://primaria-berbesti.ro/despre-noi/conducere/ 

f) sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil

http://primaria-berbesti.ro/informatii-de-interes-public/buget-toate-sursele-de-venituri/

g) programele şi strategiile proprii

http://primaria-berbesti.ro/despre-noi/programe-si-strategii/

h) lista cuprinzând documentele de interes public

 http://primaria-berbesti.ro/wp-content/uploads/2019/09/HOTARAREA-NR.38-DIN-25.10.2018.pdf

i) lista cuprinzând categoriile de documente produse

şi/sau gestionate, potrivit legii

http://primaria-berbesti.ro/wp-content/uploads/2019/09/HOTARAREA-NR.38-DIN-25.10.2018.pdf

j) modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau

a instituţiei publice în situaţia în care persoana se

consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la

informaţiile de interes public solicitate

 http://primaria-berbesti.ro/legea-nr-544-2001-liberul-acces-la-informatii-publice/

 

Modalitati de contestare 
In conformitate cu Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public si H.G. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, in cazul in care o persoana considera ca dreptul privind accesul la informatiile de interes public a fost incalcat, aceasta se poate adresa cu reclamatie administrativa conducatorului autoritatii sau institutiei publice careia i-a fost solicitata informatia.

Persoana care se considera vatamata in drepturile sale poate depune reclamatie administrativa in termen de 30 zile de la luarea la cunostinta a refuzului explicit sau tacit al angajatilor din cadrul autoritatii sau institutiei publice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 si ale normelor metodologice.

In cazul in care reclamatia se dovedeste intemeiata, raspunsul la aceasta se transmite solicitantului care se considera lezat in termen de 15 zile de la depunerea reclamatiei administrative.

In conformitate cu art. 22 din Legea nr. 544/2001, in cazul in care o persoana se considera vatamata in drepturile sale, prevazute in acest act normativ, aceasta poate face plangere la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliaza sau in a carei raza teritoriala se afla sediul autoritatii ori al institutiei publice. Plangerea se face in termen de 30 de zile de la data expirarii termenului de raspuns mai sus aratat, instanta putand obliga autoritatea sau institutia publica sa furnizeze informatiile de interes public solicitate si sa plateasca daune morale si/sau patrimoniale.

Hotararea tribunalului este supusa recursului, iar decizia Curtii de apel este definitiva si irevocabila.
Atat plangerea, cat si recursul se judeca in instanta in procedura de urgenta si sunt scutite de taxa de timbru.