Buletin informativ
NOTĂ:
Fiecare categorie de informaţie va cuprinde o trimitere (un link) către pagina unde această informaţie este afişată pe site-ul autorităţii în cauză.
a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice |
|
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor autorităţii sau instituţiei publice |
http://primaria-berbesti.ro/wp-content/uploads/2025/07/ROF-BERBESTI.pdf
http://primaria-berbesti.ro/wp-content/uploads/2024/10/ROI.pdf |
c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice |
http://primaria-berbesti.ro/despre-noi/conducere/
http://primaria-berbesti.ro/legea-nr-544-2001-liberul-acces-la-informatii-publice/ |
d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice |
|
e) audienţe |
|
f) sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil |
http://primaria-berbesti.ro/informatii-de-interes-public/buget-toate-sursele-de-venituri/ |
g) programele şi strategiile proprii |
http://primaria-berbesti.ro/despre-noi/programe-si-strategii/ |
h) lista cuprinzând documentele de interes public |
http://primaria-berbesti.ro/wp-content/uploads/2019/09/HOTARAREA-NR.38-DIN-25.10.2018.pdf |
i) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii |
http://primaria-berbesti.ro/wp-content/uploads/2019/09/HOTARAREA-NR.38-DIN-25.10.2018.pdf |
j) modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate |
http://primaria-berbesti.ro/legea-nr-544-2001-liberul-acces-la-informatii-publice/ |
Persoana care se considera vatamata in drepturile sale poate depune reclamatie administrativa in termen de 30 zile de la luarea la cunostinta a refuzului explicit sau tacit al angajatilor din cadrul autoritatii sau institutiei publice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 si ale normelor metodologice.
In cazul in care reclamatia se dovedeste intemeiata, raspunsul la aceasta se transmite solicitantului care se considera lezat in termen de 15 zile de la depunerea reclamatiei administrative.
In conformitate cu art. 22 din Legea nr. 544/2001, in cazul in care o persoana se considera vatamata in drepturile sale, prevazute in acest act normativ, aceasta poate face plangere la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliaza sau in a carei raza teritoriala se afla sediul autoritatii ori al institutiei publice. Plangerea se face in termen de 30 de zile de la data expirarii termenului de raspuns mai sus aratat, instanta putand obliga autoritatea sau institutia publica sa furnizeze informatiile de interes public solicitate si sa plateasca daune morale si/sau patrimoniale.
Hotararea tribunalului este supusa recursului, iar decizia Curtii de apel este definitiva si irevocabila.
Atat plangerea, cat si recursul se judeca in instanta in procedura de urgenta si sunt scutite de taxa de timbru.